МагазинНаука

Зелениот чај помага при зголемување на менталното фокусирање

Зелениот чај помага при зголемување на менталното фокусирање - Работник
168views

Неодамна, научниците започнаа да ја испитуваат хемиската структура на чајот, барајќи логично објаснување. Истражувачите откриле дека пиењето 1-4 чаши чај во текот на денот ја подобрува будноста, фокусот и менталните перформанси. Овие придобивки се припишуваат на две хемикалии – кофеин и летеанин. Повеќе студии ги истражиле ефектите на летанинот и кофеинот врз умот и телото. Но, што е тоа леанин?

Летеанинот е аминокиселина која се наоѓа скоро исклучиво во чајните лисја. Тоа е 1-2% од сувата тежина на листот, што е околу 25-60 mg на 200 ml течен чај. Според WebMD.com, „Луѓето користат летеанин за лекување на анксиозност и висок крвен притисок, за спречување на Алцхајмерова болест и за правење на поефикасни лекови против рак“. Се покажа дека летеанинот ја зголемува активноста на алфа-брановите, што подразбира зголемено спокојство. Една студија објавена во Нутриционистички осврти од 1998 наведе дека се потребни околу 30 минути за да може летанинот да ја премине крвната / мозочната бариера, достигнувајќи максимално ниво пет часа по ингестијата. Друга студија ги истражуваше ефектите на интеракциите на летанинот и кофеинот.

„Унилевер“, дистрибутер на брендови „Липтон чај“, нарача студија на Институтот за психијатриски истражувања „Натан С. Клајн“, испитувајќи ја врската помеѓу кофеинот и летеанинот. Во студијата имаше 16 учесници. Учесниците испија една чаша од четирите: обична вода, вода со 100 мг леанин, вода со 60 мг кофеин и вода со обете. Учесниците завршија активност со која се тестираше нивната будност и внимание. Истражувачите откриле дека точноста е драматично подобрена кога учесниците ги испиле двете супстанции наспроти испиена една. Учесниците имаат тенденција да се фокусираат во текот на трите часа на тестирање. Кофеинот сам ќе ви даде краток излив на енергија, но вие потоа ќе се срушите.

Џејн Брајан, од Универзитетот во Јужна Австралија, спореди над 10 психолошки студии, кои ги разгледуваа ефектите на литеанинот и кофеинот врз мозочната активност. Секоја студија користела учесници на луѓе и експериментални испитувања кои конзумирале кофеин, летеанин или двата адитиви. Брајан објасни дека започнувате да ги чувствувате ефектите на кофеинот и летеанинот по околу 30 минути, но потребни се околу 5 часа за да ги почувствувате најголемите ефекти. Секоја чаша чај содржи околу 35 мг кофеин и 25-60 мг летеанин. Брајан заклучи: „Авторите сугерираат дека комбинацијата на кофеин и летеанин во ниски дози комуницираат за да создадат подобра способност за ментално фокусирање на вниманието, со подобрување на брзината и точноста“.