Наука

Мозила: Бросерот што го освои светот, планира да повторно да се издигне на првото место

Мозила: Бросерот што го освои светот, планира да повторно да се издигне на првото место - Работник
147views

Непрофитната софтверска компанија Мозила којашто е десет минути оддалечена од огромната зграда на Гугл во Силоконската долина, ретко е во листата на највлијаетелни технолошки компании. Но без неа, денешниот интернет би изгледал различно.

Кога бросерот на Мозила бил пуштен во јавноста во 2004 гофина, Мајксродофт имал речиси нука контрола врз интернетот. Интернет Експолрер има вредност на пазарот од 95 процентни поени и некогашниот негов конкурент Нетскејп бил елиминиран.

Интернетот растел брзо, но бил не доволно достапен. Веб страните имале многу мали реклами, спамови и вируси.

„Беше како приказна од бајките кога некој зол ќе го надвладее добриот и ќе биде на тронот“, рекол Крис Беард, Генерален Директор на Мозила. „Целата територија станува непријателска и сите злобни чудовишта преземаат контрола. Го видовиме интернетот вака: Мајкросфт победи“.

Мозила, формиран од страна на поранешни работени во Нетскејп, го смениле тоа. Фајефох кој бил бесплатен за даунлод, вовел многу функции кои денеска се земени здраво за готово: кратки реклами биле блокирани, од првиот ден, но повеќе табови, проврување на спелувањето и донлод менаџерот биле промовирани.

Уште поважно, бросерот им покажал на интернет корисниците дека можат да направат избор, за тоа кој софтвер да го користат, а со тоа нивниот успех довел до повеќе алтернативи. 15 години после успехот на Фајерфокс, доминацијата на Мајкрософт била срушена. Интернет Екплорер и неговиот нов бросер Едџ, имаат помеѓу 10 до 15 процентни поени на пазарот.