ЕкономијаСвет

Паркингот за авиони стана профитабилен бизнис

121views

Околу 17.000 или повеќе од 60 проценти од сите патнички авиони во светот во моментот не летаат. А што со нив сега? Паркирањето на аеродромите е прескапо. Се разбира, постојат експерти кои знаат како да управуваат со ваква криза.

Големите патнички авиони обично се симнуваат од Франкфурт на Мајна до Дубаи, Њујорк или Шангај. Овие се трите главни дестинации за интерконтинентални летови, пишува Дојче веле (ДВ).

Но, неодамна, големиот „Луфтханза“ Ербас А380 лета кон чудна дестинација, и само во една насока, без враќање во Франкфурт. Во средата (13 мај), еден таков авион полетуваше – како седми и засега последен. Бројот на летот беше LH9924. Тој не може да се најде на ниту еден распоред за летови, а дестинацијата е веројатно непозната дури и за најискусните туристички експерти: Теруел.

Градот со 35.000 луѓе се наоѓа во провинцијата Арагон во источна Шпанија, на околу половина пат помеѓу Мадрид и Валенсија. Иако градот е место окарактеризирано како светско наследство на УНЕСКО, малкумина туристи отпаѓаат таму, особено не во времето на пандемијата на вирусот корона.

Но, поради пандемијата, аеродромот Теруел стана омилена дестинација на европските авиокомпании. Имено, компанијата „Тармак Аеросаве“ нуди нешто што сега е особено побарувано: долгорочни паркинг места за авиони. Тие се држат таму и секогаш се подготвени за полетување.

„Светска“ провинција

Покрај седумте A380-ти, има и неколку Луфтханза А340-600, кои немаат иднина во идната намалена флота на авиокомпанијата. Ер Франс паркирал повеќе од своите авиони А380 таму, како и „Бритиш ервејс“ со паркирани пет од своите Боинг 747-ти, пишува ДВ.

Шпанската покраина денес стана позната во светот. Слетувањето на авионот LH9924 на Луфтханза беше проследено на профилот на Твитер на аеродромот Теруел на германски и со видео. „Никогаш порано немавме толку авиони“, вели Педро Саез, директор на „Тармак-Арагон“. Беа паркирани околу 115 авиони, а со тоа и капацитетите на асфалтираните површини беа скоро исполнети.

„Сега мора да создадеме привремени паркинзи на слободни места со тоа што ќе ги покриеме со метални плочи“, вели Саез. Ова треба да создаде простор за уште 20 до 25 авиони. Областа е со големина од 140 фудбалски игралишта. Но, веќе е планиран двојно повеќе паркинг простор. Во позадината има места на пустински терен со планински предели, а таа експанзија веќе е политички одобрена. Делата, сепак, ќе траат неколку години.

Теруел исто така може да има корист од подоцнежните последици од кризата со корона, кога авионите, кои веќе нема да бидат употребливи за летање, се демонтираат и рециклираат. Ова е работа на компанијата „Tarma Aerosave“.

Ниска влажност и многу простор

Важни критериуми за паркирање на авиони се ниската влажност, со цел да се минимизира ризикот од корозија на чувствителната структура на авионите, потоа што е можно помал ветер, за да не се донесе прашина и – многу простор. Никогаш порано толку многу авиони не биле надвор од функција како сега. Во моментов има околу 26.000 активни авиони во светот, кои обично вршат 102.000 летови на ден и носат околу шест милиони патници секој ден, пренесува ДВ.

Во нормални времиња, околу половина милион патници се во авион некаде во кое било дадено време. Но, сега само неколку летаат. Според проценките на „Сириум“, на крајот на април биле паркирани околу 17 000 патнички авиони од сите големини, што е околу 64 проценти од вкупната светска флота.

Авиокомпаниите имаат потешкотии да најдат доволно паркинг места за нивните авиони. Најголемите и најпознатите паркинзи, таканаречените „Boneyards“, се наоѓаат во јужниот дел на Соединетите држави, на аеродромите „Воздухопловна база„ Дејвис Монтан “,„ Марана “кај Тусон и„ Викторвил “во Калифорнија. Префрлањето на авионите сега не е можност за европските авиокомпании.

Најжешка точка: Австралија

Британски ервејс исто така ги паркираше своите авиони А380 во Франција, тие чекаат подобри времиња на аеродромот „Шатораукс“ во Франција. Швајцарецот делумно ја паркирал својата флота на воениот аеродром „Дибендорф“ во близина на аеродромот Цирих – Клотен, а неколку авиони се стационирани подолго време во јорданската престолнина Аман.

Но, најголем раст како паркинг за авиони доживеа аеродромот „Елис Спрингс“ во австралискиот „Outback“. Паркингот таму беше основан пред само неколку години од Том Винсент. Поранешниот аналитичар на Дојче банк сакаше да го реализира својот личен сон – да биде независен претприемач.

Од 2014 година, неговата компанија Апас веќе прими околу 40 големи авиони, а со кризата со корона, неговиот бизнис цветаше. Имено, тоа е единствениот паркинг за авионите што е во близина на азиско-пацифичкиот регион и кој бележи големо зголемување на воздушниот сообраќај. Паркирањето на авиони навистина може да биде профитабилен бизнис. 13-месечниот договор за еден Боинг 777 носи промет од 300.000 евра. „Телефонот постојано ѕвони, побарувачката експлодираше“, изјави Винсент за „Фајненшал тајмс“. Неговиот најпрофитабилен бизнис беше складирање на четирите најнови авиони А380 на Сингапур ерлајнс во април. „Сега се шириме, така што наскоро ќе можеме да примиме 70 до 80 авиони“, вели задоволно Винсент.

Извор: Банкометар