Повторно празни полици во супермаркетите? Што се случува сега?

Преговорите меѓу производителите и добавувачите се покажаа како особено комплицирани минатата година.

Поради инфлацијата, скапите ресурси, енергетската криза, како и проблемите со испораката и логистиката, некои синџири на супермаркети во моментов се борат да се договорат за цените со производителите на храна.

На пример, производите на Zoff со месеци ги нема на полиците во некои супермаркети, пренесуваат германските медиуми.

Споровите особено ги погодуваат производите на познати брендови. Освен житариците на Келог, на полиците во Реве немаше кафе Јакобс, слатки Марс, Мираколи или Вискас храна за домашни миленици.

На Едека му недостасуваа производите од брендот Марс, како и Кока-Кола, Фанта и Спрајт. Алди немаше производи на Пепси, а Кауфланд немаше Ритер Спорт.

Реве е во војна со производителите

Во интервју за германските медиуми, шефот на Реве, Лионел Соук, ја коментираше актуелната војна со производителите.

Американската групација Марс, на пример, ги зголемува цените, но Реве е еден од супермаркетите на кои не им оди.

„Проверуваме дали поскапувањата се соодветни и ако не се соодветни, не се согласуваме со нив“, вели Соуке.

“Нема несогласувања само со Марс. Ќе имаме стрес со Пепси“, открива Соуке.

Од 1 јануари следната година, Пепси го соочи Реве со неверојатни поскапувања на енергетските пијалоци на брендот „Рокстар“, што продавачот на храна нема да го прифати.

„И искрено, кому и онака му треба Rockstar? Има многу други енергетски пијалоци таму“, вели Souque.

Спор за цената со Нестле – „Веќе не нарачуваме“

Проблем има и сончогледовото масло. По почетокот на војната во Украина, цените на растителното масло експлодираа, а многу полици беа празни. Иако цените во моментов се повторно пониски, проблемите со нафтата остануваат.

„Многу од нашите добавувачи сега повторно ги намалија своите цени, но други сакаат да останат на високата цена“, објаснува Соук.

Тука спаѓаат Nestle со брендот Thomy.

Реве очекуваше да ги намали цените за најмалку едно евро, но намалувањето не дојде.

„Сега веќе не нарачуваме производи од Томи“, вели Соук,

„Не може да се каже дека суровините поскапеа, затоа ги зголемувам цените. А ако суровините потоа поевтинуваат, не ја намалува цена“, прашува првиот човек на Реве.

Проблеми со меѓународни компании

Како што објаснува првиот човек на Rewe, најтешко е да се постигне договор со меѓународните производители. Од друга страна, Реве ги договори речиси сите зголемувања на цените со германските добавувачи.

„Тие мислат дека не заработиле доволно во Германија“, ја дели претпоставката на Соук.

Цените на храната во Германија се многу ниски во споредба со другите европски земји, а се вели дека германските клиенти имаат корист од тоа.

„Големите компании сега се обидуваат да заработат пари“, вели шефот на Реве.

Ова е причината зошто клиентите се повеќе се свртуваат кон производи со приватна етикета.

Но, ако Едека нема Кока-Кола, луѓето одат во Реве, а ако сакаат Марс, купуваат во Алди или Лидл.

„Да, нè боли, сакаме да се договориме. Имате околу 10.000 добавувачи и неколку конфликти“, признава Соук и додава:

„Но, мораме да им покажеме дека нема да дозволиме да не уценуваат.“

Додека некои производители веќе ги зголемија цените два или три пати оваа година, Rewe успеа да спречи околу половина од зголемувањето на цената.