ПОРАНЕШНИ ВРАБОТЕНИ ГО ТУЖАТ ТВИТЕР ЗА „НЕСМАСНИТЕ И НЕХУМАНИ“ ОТПУШТАЊА НА ИЛОН МАСК

Група поранешни вработени на Твитер кои ја тужат компанијата се огласија во четвртокот, тврдејќи дека масовните отпуштања на новиот сопственик Илон Маск во компанијата предизвикале повеќекратни прекршувања на работничките права. „Вистински луѓе беа погодени од ова, имам семејство, имам деца за издржување“, рече поранешниот инженер на Твитер, Врен Туркал за време на прес-конференција во Сан Франциско. „Сè што бараме е праведност“.

Друг поранешен инженер на Твитер, Емануел Корнет, за време на настанот рече: „Се чини дека отпуштањата се направени на начин кој е навистина несмасен и нехуман и потенцијално незаконски… и ова е последицата“.

Твитер, кој неодамна отпушти голем дел од својот оддел за комуникации, не одговори веднаш на барањето за коментар за тужбите или коментарите на поранешните вработени. Вработените кои зборуваа за време на прес-конференцијата во четвртокот се секој тужител во тужбите поднесени од адвокатката Шенон Лис-Риордан против Твитер во име на поранешните вработени кои беа погодени од преземањето на компанијата од Маск.

Четирите тужби, од кои сите бараат статус на колективна акција, вклучуваат тврдења дека Твитер ги отфрлил ветувањата дека ќе дозволи работа од далечина и постојани отпремнини по стекнувањето на Маск, како и жалби поврзани со наводна попреченост и родова дискриминација, и друга тужба во име на изведувачите на Твитер кои беа отпуштени.

Прес-конференцијата беше одржана пред првото рочиште за првичниот случај, во кој група од пет поранешни вработени тврдат дека Маск ги прекршил ветувањата што компанијата им ги дала на вработените пред неговото преземање.

Во тужбата се наведува дека на вработените им било уверено дека можат да продолжат да работат од далечина најмалку една година по преземањето и им било ветено дека сите отпуштени работници под Маск ќе ги добијат истите бенефиции и отпремнини на кои вработените имаа право пред преземањето. Тужбата, исто така, тврди дека во случај на најмалку еден вработен прекинат како дел од масовните отпуштања на 1 ноември, Твитер не обезбедил доволно известување што ги бараат федералните и калифорниските закони, ниту пак му била понудена дополнителна плата наместо известувањето.

Адвокатката во четвртокот рече дека поднела и три барања против Твитер до Националниот одбор за работни односи во име на поранешни вработени.

Тужбите беа поднесени откако Маск минатиот месец отпушти околу половина од персоналот на Твитер, во обид да ги намали трошоците по неговото купување на компанијата за социјални медиуми во вредност од 44 милијарди долари. Компанијата претходно немаше поднесено известување до државните или локалните функционери за плановите за отпуштање, веднаш покрена прашања за тоа дали отказите може да ги прекршат законите на Калифорнија и федералните WARN Acts, иако барем некои вработени наводно добиле доволна плата за да се негира потребата за такво известување.

За време на сослушувањето во четвртокот, адвокатите на поранешните вработени требаше да побараат од федералниот суд налог со кој ќе му забрани на Твитер да бара договори за одвојување со отпуштените вработени без да ги информираат за тужбата и нивните поврзани права. Како дел од бараната наредба, тие исто така бараат да му забранат на Твитер да комуницира со вработените на кој било начин што може да ги поткопа нивните права како дел од парницата. „Тужителите се многу загрижени дека од вработените ќе биде побарано да ги потпишат своите права без најава дека имаат законски барања за дополнителни бенефиции и отпремнини и дека овие правни барања се веќе поднесени во нивно име“, велат поранешните вработени во нивната тужба.

Лис-Риордан за време на прес-конференцијата додаде дека „најбогатиот човек на светот не е над законот. Тука вработените имаат права“.

Неколку недели по првичните отпуштања на Твитер, уште стотина вработени во Твитер излегоа откако Маск им даде ултиматум да работат „екстремно хардкор“ или да ја напуштат компанијата. „Од сите проблеми со кои се соочува Илон Маск во моментов, ова се чувствува како најлесно да се поправи… постапувајте со вашите работници со почит“, рече Лис-Риордан.