Вработените ја ценат обуката и развојот – но бараат можности да ги применат новите вештини
Развојот на вработените и значајната работа сега се клучни фактори на денешниот пазар на труд. Според последното меѓународно истражување на Alma Career, спроведено преку Paylab меѓу повеќе од 11.000 вработени во Централна и Источна Европа, 56% од нив во последните шест месеци имале можност за обука, а речиси 60% ја опишуваат својата работа како значајна. И покрај тоа, 55% од вработените со пониски примања и речиси половина од повисоко платените би размислиле за промена на работното место доколку добијат возбудлива понуда.
„Наодите покажуваат дека, иако вработените уживаат во својата работа и ги ценат можностите за подобрување на своите вештини, тие се подготвени да преминат на друго работно место ако не можат да ја применат научената вештина,“ изјави Јозеф Плшко, Директор за односи со јавност и комуникации во Alma Career. „За работодавачите, самата обука не е доволна за да се обезбеди задржување на кадарот. Успех ќе постигнат организациите кои комбинираат конкурентна плата и придобивки со структуриран пат за обука и го ставаат развојот на кариерата во центарот на својот вредносен предлог за вработени.“
Содржина на работата и задржување: Напнатост меѓу ангажираноста и лојалноста
Истражувањето ја истакнува парадоксалната состојба на денешното работно место. Повеќе од половина од вработените наведуваат дека нивната работа е интересна и усогласена со нивните вештини, што покажува дека многу организации успешно го усогласуваат талентот со значајни задачи. Сепак, под оваа позитивна површина, една третина од сите вработени активно размислува за промена на работното место. Ова укажува дека, иако значајната работа ја зголемува ангажираноста, таа не гарантира долгорочна лојалност.

Истражувањето покажува дека повисоко платените вработени се почувствуваат поангажирани, подобро ги користат своите вештини и остануваат стабилни на своите позиции. Сепак, речиси половина од нив би размислиле за заминување доколку им се понуди нова работа. Меѓу вработените со пониски примања, 40–47% активно бараат промена – јасен сигнал дека конкурентната плата и видливите можности за раст се критични за задржување на кадарот.

Обука и развој: Од придобивка до очекување
Обуката стана интегрален дел од денешното работно место. Повеќе од 56% од вработените пријавиле дека во последните шест месеци учествувале во обука или едукација спонзорирана од работодавачот, а две третини активно учествуваат во овие програми – доказ дека можностите се прошируваат и дека развојот на талентите е на врвот на стратешката агенда.
Подетален преглед на податоците покажува јасен образец: колку е повисоко образованието на вработениот, толку е поголема мотивацијата за понатамошна обука и развој.

Мотивација за обука: Развој како лична инвестиција
Речиси половина од вработените ја гледаат обуката како лична инвестиција во своите вештини и идни кариерни патеки, а не само како обврска. Овој пристап е особено силен во Чешка и Словачка, каде околу 60% ја следат обуката за подобрување на своите кариерни перспективи. За работодавачите, ова е можност да ја користат обуката не само како основа за ангажираност и лојалност, туку и како поттик за раст на бизнисот преку развој на поскоскувски и вешт кадар.

За истражувањето
Истражувањето е спроведено во јули и август 2025 година меѓу 11.399 учесници во земјите каде делува Alma Career: Хрватска, Босна и Херцеговина, Македонија, Чешка, Словачка, Естонија, Литванија и Летонија, преку Paylab – меѓународна платформа за платни истражувања која собира информации за приходи и бонуси на вработените на различни позиции.
ЗА ALMA CAREER
Alma Career, лидер на пазарот во услугите за вработување, управува со портал за огласи за работа во регионот на Адријатикот, Централна Европа, Балтикот и Финска. Нуди над 1,3 милиони можности за работа, речиси 15 милиони апликации за работа, 2 милиони корисници со активни известувања за работни места и повеќе од 5 милиони месечни посетители. Alma Career нуди услуги за вработување базирани на податоци и технолошки иновации. Дофатот на Alma Career мрежата е околу 70 милиони луѓе во Европа, со приходи од 110 милиони евра и околу 650 професионалци во областа на вработување во Источна и Централна Европа (2024).
Alma Career е глобална компанија со локален пристап; има длабоко знаење, долгогодишно искуство и културно разбирање на локалните пазари.
Alma Career работи директно во Босна и Херцеговина, Хрватска, Чешка, Естонија, Финска, Латвија, Литванија, Македонија и Словачка. Дополнително, Alma Career има малцинско учество во Србија. Alma Career е и член на The Network, мрежа на водечки портали за работа во светот која опфаќа преку 140 земји и повеќе од 60 портали за работа.
Alma Career – Подобар свет на работа за сите
Alma Career е дел од Alma Media Group.
Извор: Vrabotuvanje.com.mk

