Психологија на успехот: Зошто првите 90 дена на нова работа го одредуваат остатокот од кариерата?
Првите 90 дена на нова работа не се само административен период, ниту формално прилагодување. Ова е најкритичната фаза во која се гради целата професионална динамика меѓу вработениот и организацијата.
Според бројни HR анализи, токму во овој временски прозорец се создаваат првите впечатоци, се поставува темпото на работната етика и се формира довербата со тимот и менаџментот. Тоа е период што незабележливо одлучува дали еден вработен ќе стане долгогодишен дел од тимот или неговиот престој ќе заврши многу порано од очекуваното.
Првите денови носат интензивно учење, но и невидлив притисок. Новиот вработен се обидува да разбере како навистина функционира компанијата, независно од тоа што е официјално запишано во трудовото досие. Тука не се работи само за задачи и процедури, туку и за тоновите на комуникација, непишаните правила, односите меѓу колегите, очекувањата на претпоставените и ритамот со кој функционира организацијата. Овие први впечатоци остануваат најдлабоки и најтешко се коригираат подоцна.
Во првиот месец се формира основата. Новиот вработен го впива секое упатство, секоја реакција и секој коментар. Во тој период се гледа колку брзо се адаптира на софтверите, дали поставува мудри прашања, дали е заинтересиран за поширок контекст или строго се држи до задачите. Најуспешните вработени не се оние кои „знаат“, туку оние кои умеат да слушаат, да набљудуваат и да ги разберат приоритетите на компанијата.
Меѓу 30-тиот и 60-тиот ден процесот се продлабочува. Вработениот веќе ги познава основите и започнува да покажува иницијатива. Ова е фазата во која организацијата проценува дали новиот член е подготвен да работи со помалку надзор, дали знае да ја носи одговорноста и дали се вклопува во темпото на тимот. Менаџерите, токму тогаш, создаваат појасна слика за неговиот потенцијал. Довербата се гради или почнува да се распаѓа во овој период – зависно од тоа како новиот работник реагира на критика, предизвици и притисок.
Последните 30 дена, односно периодот од 60-тиот до 90-тиот ден, се моментот во кој компанијата веќе носи одлука. Во оваа фаза повеќе нема „нов сум“. Очекувањата се поконкретни, грешките се забележуваат појасно, а резултатите треба да станат мерливи. Работодавачите оценуваат дали вработениот навистина ја разбрал својата улога и дали создава додадена вредност. Од друга страна, вработениот веќе знае дали компанијата е вистинско место за него.
Она што многумина го пропуштаат е фактот дека првите 90 дена не се тест само за вработениот – тоа е тест и за компанијата. Доколку нема јасна структура, доколку комуникацијата е хаотична, доколку инструкциите се недоследни, доколку се избегнува давање фидбек, компанијата остава подеднакво лоша слика. Вработените не заминуваат поради сложените задачи, туку поради слабата организација, нејасните очекувања и недостаток на поддршка во овој критичен период.
На крајот, првите 90 дена создаваат основа на која се гради целата понатамошна кариера во компанијата. Тие го дефинираат односот, довербата, ритамот и перспективата. Успехот во овој период не зависи од совршенство, туку од зрелост, комуникација и способност за адаптација.
Тоа се трите месеци што решаваат многу повеќе отколку што изгледа.
Извор: Vrabotuvanje.com.mk

